Játékszabályok 2.

Itt a Viszályok ideje szabályainak második részét láthatod.

Előző: Tulajdonságaid és a próbadobás 


2. HARCI SZABÁLYOK

Kalandod során olykor kénytelen leszel megküzdeni azért, hogy folytathasd a küldetésedet. Ilyenkor a szövegben kiemelve megjelenik ellenfeled neve, valamint ÜGYESSÉGE, illetve ERŐNLÉTE.
   A csatákat fordulókra osztjuk. Egy forduló több lépésből áll, a következők szerint:

  1. Tedd próbára ÜGYESSÉGEDET a rendes szabályok szerint. A próba nehézsége azonban nem egy fix szám lesz, hanem ellen-feled hasonló próbájának összege. (A Lélek Pontokra vonatkozó szabály erre a próbádra is érvényes!)
  2. Tedd próbára ellenfeled ÜGYESSÉGÉT is.
  3. A magasabb eredményt elérő harcosnak sikerült megsebeznie a másikat. A vesztes a két próba eredménye közötti különbség felével egyenlő ERŐNLÉT pontot veszít (lefelé kerekítve).
  4. Ha valamelyikőtök ERŐNLÉTE nullára csökkent, az illető – remélhetőleg az ellenfél – elhalálozott, ez értelemszerűen a csata végét jelenti.
  5. Amennyiben még mindketten életben vagytok, kezdj újabb fordulót az 1. lépéssel.

Példa egy harci fordulóra: ellenfeled egy szablyát lengető félork rabló, akinek ÜGYESSÉGE 8, ERŐNLÉTE 7. Az első fordulóban először a saját ÜGYESSÉGEDET teszed próbára (ennek értéke 9), a két kockával 5-öt dobsz, a próbád értéke tehát 9+5 = 14. Azonban van 1 Lélek Pontod, ezért úgy döntesz, újradobod a támadásodat. Új eredményed egy 10-es dobással 19. Ezután dobsz a félorknak is: a kockák 10-et adnak ki, az ő eredménye tehát 8+10 = 18. Mivel a különbség csak 1, egyikőtök sem sebződik. (Ha nem dobtad volna újra a támadásodat, a 14 és a 18 közötti különbség miatt 2 ERŐNLÉT-pontot veszítettél volna.)


Küzdelem több ellenféllel

Ha egyszerre kell megküzdened több ellenféllel, nehezebb dolgod lesz: a másodiktól kezdve minden ellenfeled után -1 büntetést kapsz a harci ÜGYESSÉG-próbádra. (Tehát pl. három ellenfél után -2-t.) Magadnak csak egyszer dobj próbát, és ezt hasonlítsd össze ellenfeleid próbáival. A sebzést a rendes szabályok szerint számítsd.

Példa több ellenféllel való harcra: most két zsoldossal kell szembenézned. Az első zsoldos ÜGYESSÉGE 6, a másiké 7. A te ÜGYESSÉGED 9. Az első körben a próbádra 8-at dobsz, így eredményed 9+8-1 (büntetés) = 16. Az első zsoldosnak 5-öt dobsz, eredménye 6+5 = 11. A második zsoldosnak 11-et dobtál, eredménye 7+11=18. Megsebezted az első zsoldost (2 ERŐNLÉTET veszít), viszont a második téged sebesített meg (1 ERŐNLÉTET veszítettél).


Menekülés

Néha megeshet, hogy távoznod kell egy vesztésre álló csatából. Bármelyik csatából elmenekülhetsz, kivéve, ha a szöveg ezt kifejezetten megtiltja. Menekülni legkorábban a 3. harci fordulóban tudsz. Mivel a csatából való kibontakozás elvonja a figyelmedet magáról a harcról, a menekülés előkészítésével töltött harci fordulóban -3 büntetést kapsz az ÜGYESSÉG-próbádra, és akkor sem sebzed meg ellenfele(i)det, ha a te próbád eredménye magasabb. Ha a forduló végén még életben vagy, sikeresen elmenekültél.


Folytatás: Utazással kapcsolatos szabályok