Játékszabályok 3.

Itt a Viszályok ideje szabályainak harmadik részét láthatod.

Előző: Harci szabályok 


3. UTAZÁSSAL KAPCSOLATOS SZABÁLYOK

Kalandod helyszíne Eingurd királysága, amelyről a 6. részben találsz néhány alapvető információt és térképet. Ahogy előrehaladsz a történetben, észre fogod venni, hogy többé-kevésbé szabadon bejárhatod Eingurd városait és vadonjait. Semmi sem akadályoz meg abban, hogy többször is meglátogasd ugyanazt a helyet; persze előfordulhat, hogy későbbi visszatérésedkor a dolgok megváltoznak. Egyetlen szabályt kell betartanod: ha egy helyszínen bemész valahová (például Wurzenben a piactérre), akkor oda nem léphetsz be újra, csak ha elhagyod a helyszínt és később visszatérsz.


Az
ERŐNLÉT visszaszerzése

Mivel ERŐNLÉTED a csaták és egyéb megpróbáltatások miatt bizonyosan csökkenni fog, gondot kell fordítanod az étkezésre és a pihenésre, hogy visszatérjen az erőd.
    Bármikor megállhatsz pihenni és enni, kivéve ott, ahol ezt a szöveg megtiltja. Mindennap enned kell egy adag Élelmet, illetve rendesen ki kell aludnod magad ahhoz, hogy elveszített ERŐNLÉTEDBŐL 1 pont visszatérjen. Ha az evés és az alvás közül valamelyik hiányzik aznap, nem gyógyulsz. Ha mindkettőt hiányolnod kell, veszíteni fogsz 1 ERŐNLÉT pontot!
    Gyógyulásodat kizárólag Gyógyfüvek használatával gyorsíthatod. Gyógyfüvekből naponta egy adagot használhatsz fel, ez 2 pontnyi ERŐNLÉTET ad vissza. A Kalandlap megfelelő rovatába mindig jegyezd fel, mennyi Élelemmel és Gyógyfűvel rendelkezel. Fontos, hogy egyikből sem lehet egyszerre öt adagnál több a hátizsákodban!
    Amennyiben ERŐNLÉTED 2-re vagy az alá csökken, muszáj pihenned egy napot. Ilyenkor azon a fejezetponton kell maradnod, ahol az új nap elkezdődött. Ekkor 2 pontnyi ERŐNLÉTET gyógyulsz.


A napok múlása

Küldetésedet az 1. napon kezded és 39 nap alatt kell teljesítened (a határidő okát a Háttértörténetből tudhatod meg). Lóháton sík vidéken egy nap alatt nagyjából 50 mérföldet tudsz megtenni. Az idő folyamatosan telik vándorlásaid során, ezért Kalandlapodon van egy hely a nyilvántartására. Az aktuális napot mindig a legelső üres négyzet jelöli. Ezen áthúzással jelöld, hogy ettél-e aznap, illetve sikerült-e kialudnod magad, a következő módon:

napok.png

    Amikor tehát azt az utasítást kapod, hogy növeld a napok számát, egyél, ha akarsz (és még nem tetted aznap), illetve válassz a felkínált pihenési lehetőségek közül, majd húzd be az első üres négyzetbe a napi étkezésedet és alvásodat. Ezután módosítsd az ERŐNLÉTEDET, ha kell, végül pedig karikázd be a napot, jelezve, hogy elmúlt.
    Ha aznap nem folytattad az utadat (pihentél), akkor kétszer egymás után kell végrehajtanod a napok számának növelését.

Példa: Eingurd és Valousa között utazol, amikor a szöveg jelzi, hogy növeld a napok számát. Legutoljára a 3. napot karikáztad be, ez tehát utazásod 4. napja volt. Még nem ettél, ezt gyorsan pótolod: lehúzol a Kalandlapodról egy adag Élelmet, és ferde vonallal jelölöd a 4. nap négyzetén az étkezést. A szöveg szerint a helyi fogadóban 4 Aranytallérba kerül az éjszakai szállás. Erre most nem akarsz költeni, így a szabad ég alatt alszol, azonban emiatt nem tudod rendesen kipihenni magad (az alvást nem jelölöd be a 4. nap négyzetén). Mivel az étkezés és az alvás közül az egyik hiányzik, ERŐNLÉTED most nem változik. Végül bekarikázod a 4. napot és másnap folytatod az utadat.


Kódszavak

Kalandod során bizonyos alkalmakkor kódszavakat kapsz, ezeket jegyezd fel Kalandlapod megfelelő rubrikájába. A kódszavak arra jók, hogy „emlékezzenek” a veled megtörtént dolgokra, és ennek megfelelően alakítsák a következő eseményeket.


Különleges események

Két helyszín között utazva, illetve fogadókban a szöveg gyakran megkér majd, hogy dobj, és a dobás eredményétől függően különféle események történhetnek veled. Azok az események, amelyeknél el kell lapoznod egy másik fejezetpontra, különleges események. Mielőtt odalapoznál, mindig írd fel, melyik ponton voltál, hogy az esemény után visszalapozhass!
    A megtörtént különleges események fejezetszámát írd fel Kaland-lapod Különleges események rovatába. Amennyiben később egy dobás miatt újra ugyanerre a pontra kellene lapoznod, dobj újra. Ha másodszor is ugyanazt dobod, tekintsd úgy, hogy semmi nem történt.