Karakterek

A két választható karakter Háttértörténetét és Kalandlapjait megtalálod a Letöltések menüpontban.


RHEANA, A BÉKE PAPNŐJE

Rheana Gindelnek, a Béke Istennőjének papnője. Kitartó és lelkiismeretes ember, aki az istennője érdekeit képviseli Eingurd hatalmi viszályokkal teli földjén. Bár nem harcos, meg tudja védeni magát és nem retten meg a veszélyektől. A hivatásából adódóan tekintélye van az urak és a parasztok között egyaránt, és korlátozott varázshasználatra is képes.


ELHIVATOTTSÁG
és varázslás

Negyedik tulajdonságodként az ELHIVATOTTSÁGOD lesz az istennőd iránti hűséged és a vele való bensőséges viszonyod fokmérője. Ha magas az ELHIVATOTTSÁGOD, imáid könnyebben találnak meghallgatásra.
   Papi képzésednek hála ismersz néhány varázslatot is. Gindel papjai és papnői elsősorban szent emberek, nem mágusok, így mindössze két varázslatot használhatsz utad során:

Békítés (16): Ez a varázslat rövid időre csillapítja az értelmes lények érzelmeit. Hatása arra épp elegendő lehet, hogy a szenvedélyektől megszabadulva, józanul végiggondolják tetteik következményeit, és így elkerülhetők legyenek a konfliktusok. Haszontalan azokkal szemben, akik igazán elvakultak és azokkal szemben is, akik hideg fejjel hajtják végre cselekedeteiket.

Végső nyugalom (17): Ezzel a félelmetes varázslattal kapcsolatba léphetsz a nyugtalanul kóborló szellemekkel és kísértetekkel, hogy rávedd őket, térjenek vissza a túlvilágra. A gyengébb jelenéseket akár el is űzheted vele, az erősebbeknél viszont olykor csak nyugtalanságuk okát tudhatod meg. A varázslat nem hat a lelketlen élőholtakra.

Varázsláskor próbára kell tenned ELHIVATOTTSÁGODAT. A varázslat neve mögötti szám jelzi a próbád nehézségét. A varázslatokat csak ott használhatod, ahol a szöveg erre lehetőséget ad. Ha elrontottad a próbát, nem tehetsz újabb kísérletet.


Rheana harcban

A Béke papnőjeként természetesen ellenzed az erőszakot és próbálod elkerülni, hogy más lényeknek ártalmat okozz. Persze ez nem jelenti azt, hogy lemondasz az önvédelemről, hiszen ez balgaság volna. Azonban ha a szöveg lehetőséget ad rá, a büszkeségedet félretéve minden esetben el kell menekülnöd a harcból. Ez nem vonatkozik a szellemekkel, a gonosz lényekkel és az állatokkal való csatákra.

 

TALASIN, A KOBZOS

Talasin, a Kobzos vándor dalnok és szélhámos, aki imádja a szép nőket, a finom borokat és a kártyát. Mivel emiatt állandó pénzzavarral küzd, olykor kénytelen könnyíteni a nála gazdagabbak erszényén (márpedig ilyen sok van!). Időnként forró lesz a lába alatt a talaj, de csavaros esze segítségével eddig mindig sikerült kivágnia magát a bajból.

 
Zenélés

Negyedik tulajdonságodként a ZENÉLÉS mutatja meg, milyen eséllyel sikerül egy szép énekkel vagy dallammal elbűvölnöd a közönségedet.
   Sajnos kalandod során gyakran kényszerülsz majd művészetedet aprópénzre váltani. Amikor egy adott városban először felkeresed a piacteret (erre a szöveg mindig emlékeztetni fog), előadhatsz néhány dalt a vásári közönségnek. Ekkor tedd próbára ZENÉLÉSEDET 15-ös nehézség ellen!
   Sikernél az embereknek tetszik a műsorod, így annyi Aranytallért szórnak eléd, amennyivel a próbád eredménye 15 fölött van.

Példa zenélésre: Valousa piacterén muzsikálsz. ZENÉLÉSED 10-es, a két kockával összesen 9-et dobtál, így a próbád eredménye 19. Mivel ez néggyel több a próba nehézségénél (ami 15), 4 Aranytallért nyersz.


Rejtekhelyek

Talasinként úgy ismered Valousát, mint a tenyeredet, így tudsz olyan rejtekhelyekről a városban, ahol biztonságba helyezheted az értékeidet. Ez hasznos lesz, hogy ne kelljen sok pénzzel utaznod. Ha Valousában vagy, felírhatod a Kalandlapodra, mennyi pénzt rejtettél el. Ezt később a városban járva bármikor magadhoz veheted. Ha a pénzed felvételekor szerepel a Kalandlapodon a Sapu kódszó, lapozz a 295-re.