Játékszabályok 1.

Itt a Viszályok ideje szabályainak első részét láthatod.


1. TULAJDONSÁGAID ÉS A PRÓBADOBÁS

Karaktered tulajdonságait négy területen kell számszerűsítened:

ERŐNLÉT: fizikai erőd, kitartásod a nehézségekkel és a fájdalommal szemben. A harcokban szerzett sérüléseid is az ERŐNLÉTEDBŐL vonódnak le. Ha 0-ra csökken, akkor karaktered meghalt!

ÜGYESSÉG: egyensúlyérzéked, reflexeid, gyorsaságod és a kézügyességed. ÜGYESSÉGED képezi harci tudásod alapját is.

ÉSZLELÉS: érzékszerveid élessége és felfogásod gyorsasága. Rejtett csapdák, váratlan helyzetek, más lények szándékainak felismerése.

A negyedik tulajdonságod a választott karakteredtől függ: Rheanának az ELHIVATOTTSÁG, Talasinnak a ZENÉLÉS a negyedik tulajdonsága.


Tulajdonságaid kezdeti értéke

Tulajdonságaid értéke 6 és 12 közé eshet. Az átlagemberek tulajdonságai 8-asak – téged persze képességeid és tapasztalataid jóval a közönséges emberek fölé emelnek. Kezdéskor ezért összesen 38 pontot oszthatsz szét a négy tulajdonságod között, ügyelve arra, hogy mindegyik érték 6 és 12 között maradjon.
   Tulajdonságaid soha nem léphetik túl a kezdeti értéküket, kivéve ha a szöveg kifejezetten erre utasít.


Tulajdonságaid próbára tétele

A szöveg időnként felszólít majd, hogy "Tedd próbára..." valamelyik tulajdonságodat és megad egy nehézséget is. Ilyenkor dobj két kockával, és az összegükhöz add hozzá a kijelölt tulajdonságodat. Ha az eredmény nagyobb vagy egyenlő a feladat nehézségénél, akkor sikerrel jártál, ellenkező esetben a kísérlet kudarccal végződött.
   Időnként az is előfordulhat, hogy a próbáidat valamilyen módosítóval (bónusszal vagy büntetéssel) kell dobnod.

Példa: egy szakadék fölött készülsz átugrani. ÜGYESSÉG-próbát kell tenned, amelynek nehézsége 17. Sajnos azonban egy átkozott amulett van a birtokodban, amely minden próbádra -1 büntetést ad. ÜGYESSÉGED 9. Dobsz a két kockával, az összeg 7, a próbád eredménye tehát 9+7-1 = 15. Az ugrás nem sikerült!


Lélek Pontok

Lélek Pontjaid száma elszántságodnak, magabiztosságodnak és lelkesedésednek a fokmérője. Ezek a pontok egy rejtett tartalékot jelentenek: ha legalább 1 van belőlük, bármikor elkölthetsz egyet, hogy egyszer újradobj egy tulajdonságpróbát, amelynek nem tetszik az eredménye. Az újradobás értékét muszáj elfogadnod. Ne feledd, hogy kizárólag tulajdonságpróbákat dobhatsz újra Lélek Pontokkal!
   Lélek Pontjaid száma negatív is lehet. Ilyen esetben az első tulajdonságpróbát, amelynél legalább 8-at dobsz a kockákkal, kötelező újradobnod. Ez eggyel növeli Lélek Pontjaid számát.
   Induláskor 2 Lélek Pontod van.

Példa: az előbbi példánál maradva, van 2 Lélek Pontod, és nem akarod vállalni a lezuhanás kockázatát. Lehúzol 1 Lélek Pontot a Kalandlapodról és újradobod a két kockát. Az összeg most 9, a próbád eredménye tehát 9+9-1 = 17 – éppen elegendő ahhoz, hogy sikerrel teljesítsd a kihívást!


Folytatás: Harci szabályok