Áttekintés

Eingurd királysága békésnek tűnik, ám a felszín alatt olyan ellentétek forrnak, amelyek könnyen végromlásba taszíthatják az országot. A király halott, a bárók közül többen pártütést fontolgatnak. Háború közeledik.

Rheana, a Béke istennőjének papnője elindul, hogy felkutassa az új király zökkenőmentes trónra lépését biztosító öt varázserejű  szobrot…

Talasint, a Kobzost nem érdekli a politika – ő csak a barátját akarja kiszabadítani egy bűnöző markaiból, ám ehhez egy kisebb vagyont kell összegyűjtenie…


Ha itt vagy, akkor valószínűleg hallottál már a játékkönyvekről (például a Kaland-Játék Kockázat sorozatról). Ezek azok a könyvek, ahol a sztori nem egybefüggő szöveg, hanem hosszabb-rövidebb, számozott fejezetpontokra van felosztva. A fejezetpontok végén általában választási lehetőséget kapsz, merre akarod folytatni, és akkor a megadott számú pontra kell lapoznod. A játékkönyveknek ugyanis te vagy a hőse, és te alakítod a történetet. E könyvekben általában egy névtelen harcossal játszol, aki a történet végén megmenti a világot a gonosztól.

Nos, a Viszályok ideje nem egy szokványos játékkönyv. Egyrészt nem egy, hanem két kalandot találsz benne: attól függően, hogy Rheanával, a papnővel, vagy Talasinnel, a dalnokkal indulsz útnak, más-más küldetések és események várnak rád Eingurd földjén. Mindkét karakternek eltérő képességei vannak, és egymástól nagyon is különböző okok indítják őket a küldetésükre.

Másrészt a történet nem lineáris: tehát nem az a feladatod, hogy A pontból – némi kitérőkkel – eljuss B pontba. Ehelyett egy egész, részletesen kidolgozott fantasy királyság várja, hogy felfedezd! Amint azt az utazási szabályokban is láthatod, szabadon bolyonghatsz Eingurd tájain és városaiban, bármikor visszatérhetsz az egyszer már meglátogatott helyekre (noha lehet, hogy ottjártad óta a dolgok megváltoztak).

A fogadókban pletykákat hallgathatsz meg, a piacokon tárgyakat adhatsz-vehetsz, utazás közben véletlen események történhetnek veled, és lassan megismerheted azokat az erőket, amelyek az országot fenyegető konfliktust mozgatják. Kalandod során szövetségesekkel és ellenségekkel találkozol majd, s olykor nem lesz könnyű eldöntened, ki hová tartozik. Ám vigyázz: ha kifutsz az időből, küldetésedet biztosan elbukod!

A vastag (kb. 300 oldalas), 360 fejezetpontból álló könyvben 10 belső illusztrációt, térképet és két kalandlapot is találsz.